v této rubrice
ve všech rubrikách
REAKCE KE ČLÁNKU
NOSTRADAMUS A NEW YORK 4: NEŠŤASTNÁ VÁLKA VE ZNAMENÍ RAKA

STRASNEJ BLABOL
Autor: Ike
Vloženo: 30.12. 2001
To je strasnej blabol (snad az na ten postreh o tom, jak se jevila 2.svetova valka obycejnewmu obyvateli Prahy). Ze nekdo chce utracet svuj cas hledanim souvislosti, ktere neexistuji. Ve stredoveku by se takovy clovek zcela vazne zabyval ucenymi spory o tom, kolik ze andelu se vejde na spicku jehly. Nektere vyroky svedci o naproste neznalosti toho, jakymi mechanismy se lidska spolecnost pohybuje vpred. Misto toho si vystaci s naboznymi a uplakanymi konstatovanimi - jak je ta dnesni lidska spolecnost upadkova a ta podobne.
detail článku   -   vlož reakci

BLÁBOL? A CO TEDY?
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 02.01. 2002
Milý Iku,
jsem rád, že jsi mi napsal svůj názor. Jen je mi líto, jak málo lidí dokáže jít na trh s celou svou osobností, pravou identitou a e-mailem. Ne, byli by mi k ničemu, jen mě to tak napadlo.
Mnohem víc mě štve, že jsem nedostal žádnou konkrétní kritiku. Že je to blábol? Fajn názor! Aspoň nějaká kritika. Ale co konkrétně?
Píšeš/te, že "Ze nekdo chce utracet svuj cas hledanim souvislosti, ktere neexistuji." Jak víš, že neexistují? Hledal jsi je? Myslím, že se publikují větší nesymysly, a co třeba lži! Dále píšeš, že "Nektere vyroky svedci o naproste neznalosti toho, jakymi mechanismy se lidska spolecnost pohybuje vpred." Fajn! Já jsem jenom člověk! Poraď mi! Dál píšeš, že si vystacim "s naboznymi a uplakanymi konstatovanimi - jak je ta dnesni lidska spolecnost upadkova a tak podobne." Našel jsem jednu větu, na kterou snad reaguješ: "Celý konflikt je skrz naskrz a ve všech souvislostech protkán velkou ironií a úpadkem lidské společnosti." V článku vysvětluju proč. Ale rozhodně si s tím nevystačím. Proto se snažím o hledání varování, která skrývají N.proroctví, o něco, na co u nás všichni kašlou, a tak to zbývá na mně. Navíc vidím i řešení - a tím není pouhé hroucení se, jak je to s námi špatné. Přečti si ostatní články a snad především mou odpověď na reakci k článku N&NY2, tam to je. Budu rád, když věnuješ trochu svého času na kritiku, která by třeba pomohla něco změnit. Každopádně děkuju za reakci.

V tomto světě, kde je možné, aby se do všech médií rozšiřovaly naprosté lži, kdy jedna z nejprestižnějších zpravodajských agentur šíří podvody, kdy všichni opisují všechno od všech, ale nevěnují úsilí, aby alespoň k tomu užili jediného zahraničního článku, v tomto světě, kdy všichni chtějí vydělat směšnými iluzorními monopoly na Nostradama stejně jako na cokoli jiného, v tomto světě, kde si nikdo nic neověřuje a všichni koukají raději do guláše, než aby se rozhlédli kolem a museli se s čímkoli vyrovnávat, ve světě, kde se nenajde člověk, co by si přečetl v tak tragické situaci, co píše král proroků... tak v tomto světě se mi zdá, že dělám to nejlepší, co mohu, a jsem šťastný, že se najde čtenář, který si zanadává, ale alespoň něco přečte. Děkuji za váš čas...
Dalibor Novák
detail článku   -   vlož reakci

AD NOSTRADAMUS 4
Autor: JUDr.Jiří Kult
Vloženo: 04.01. 2002
Ad Nostradamus a New York 4:

Nešťastná válka ve znamení raka

Motto: Vážený pane, vůbec nesouhlasím s tím co říkáte, ale přesto budu až do smrti bránit Vaše právo říkat to.
(Voltaire?)

Se zájmem jsem si přečetl pokračování rozboru problematiky Nostradamus contra současný terorismus včetně reakcí na autorův článek. V článku Dalibora Nováka je řada tvrzení, se kterými nesouhlasím, ale přesto bych si nedovolil říci, že je to blábol. Je to prostě Daliborův názor, jasně, souvisle a srozumitelně vyjádřený, který nemusí být nutně totožný s mým.
Pokud jde o zmíněné souvislosti, jak ví IKE, že neexistují.Vždy je třeba se ptát: je to skutečně tak? A co když je to úplně jinak? Např. v euklidovské geometrii platí axiom, že dvěma body lze vést jednu jedinou přímku.To bylo všem jasné, až jeden nekonformní rebelant si v rozporu se „zdravým rozumem“ řekl: a co když platí, že těch přímek může být nekonečně mnoho? A ejhle, ona se z toho dala vyvodit celá neeuklidovská Riemanova geometrie. A diskuse o tom, kolik andělů se vejde na špičku jehly není vůbec tak nesmyslná, jak se může na první pohled zdát. Jen je třeba si přesně ujasnit jak teologie chápe pojem „anděl“, a najednou uvidíme, že z toho lze vyvodit zajímavé logické důsledky. Vždyť celá (hodnotná) literatura sci-fi je založena na tom, že předpokládáme platnost určitého tvrzení (např. cestování v čase) a z toho logicky vyvodíme důsledky. Ikemu je zřejmě jasné, „jakými mechanismy se lidská společnost pohybuje vpřed“. Bylo to jasné i marxistům a vidíme kam to dotáhli. Já si myslím, že to nevíme, jenom leccos matně tušíme. A opravdu se lidská společnost pohybuje vpřed? A co je to vůbec „vpřed“? I když jsem založením spíš optimista, o lidské společnosti si nedělám žádné iluze. A to vůbec není žádné „uplakané nábožné konstatování“. S tím Daliborovým upozorněním na některé neduhy lidské společnosti v jeho reakci na reakci se musím ztotožnit, bohužel.
Lze samozřejmě diskutovat, jestli USA na události z 11.září minulého roku reagovaly správně, či zda ve shodě s Evangeliem měly poté, „co byli udeřeni do tváře nastavit i druhou tvář“. Iniciátoři tohoto činu zřejmě byli (a možná ještě jsou) dost silní, aby mohli pokračovat a vlažná reakce na jejich útok na americká „twins“ by jejich odvahu ještě podpořila. Proto je, myslím, nejvyšší čas zabránit těmto zrůdám v uskutečňování jejich cíle, kterým není nic jiného než světovláda vousatých otrokářů v bílých hábitech.
Také jsem se trochu zabýval nostradamovým proroctvím. V prvé řadě se domnívám, že je třeba vycházet z originálu, protože všechny překlady jsou vlastně různé interpretace. Přejít z moderní franštiny na středověkou se při troše úsilí dá, přeložit přimíšená latinská slova lze také a smysl dalších slov obskurního původu se také dá nějak pochopit. Tedy při troše úsilí verše přeložit lze. Tím to ovšem nekončí, protože text je třeba vyložit, a to je největší problém. Domnívám se, že většina vykladačů chybuje v tom, že se na nostradamova slova dívají dnešníma očima, zatímco by je měli chápat spíš z pohledu středověkého humanistického vzdělance. A také nevím, jestli není chybou snažit se na každou závažnou událost „napasovat“ nějakou centurii.
Například desátou centurii (C10 Q72) jsem přeložil podobně jakou autor článku, ale spíše jsem ji spojoval s úplným zatměním slunce přede dvěma lety a s událostmi v tehdejší Jugoslávii.
Nostradamova proroctví bych charakterizoval asi jako „Bůh suď co tím chtěl básník říci“. Dosud však nikdo z pochybovačů (skeptiků) nepodal důkaz, že to není proroctví a proto je třeba předpokládat, že tomu tak je. Otázkou zůstává, jak přesné a jednoznačné předpovědi nám nostradamova proroctví mohou poskytnout a do jaké míry můžeme při jejich znalosti budoucnost změnit.
Závěry autora tohoto článku jsou rozhodně zajímavé a v žádném případě by si nezasloužily nějaké zlehčování.
.
JUDr.Jiří Kult
Kult.jiri@worldonline.cz
detail článku   -   vlož reakci

MOŽNOSTI
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 07.01. 2002
Děkuji panu Kultovi za podpůrnou a zajímavou reakci. Všem bych chtěl ale vzkázat jedno: to, o co se snažím ve svých článcích, je ukázat MOŽNOSTI! Také si nemyslím, že vyložená čtyřverší nutně souvisí se zmíněnými událostmi. Jen se snažím s postupným vývojem historie/událostí ukázat možnosti, na jejichž tvorbu nemůže mít ani každý čas a prostředky. Ne, že bych jím oplýval, ale nikdo jiný se nenašel! Nebo ano? Otázku, na kolik je mnou ukázaná možnost pravděpodobná, si musím každý zodpovědět sám. Nebudu ale za každou větou psát "možná", to promiňte.
Zdraví Dalibor Novák
detail článku   -   vlož reakci

MOŽNOSTI
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 07.01. 2002
Děkuji panu Kultovi za podpůrnou a zajímavou reakci. Všem bych chtěl ale vzkázat jedno: to, o co se snažím ve svých článcích, je ukázat MOŽNOSTI! Také si nemyslím, že vyložená čtyřverší nutně souvisí se zmíněnými událostmi. Jen se snažím s postupným vývojem historie/událostí ukázat možnosti, na jejichž tvorbu nemůže mít ani každý čas a prostředky. Ne, že bych jím oplýval, ale nikdo jiný se nenašel! Nebo ano? Otázku, na kolik je mnou ukázaná možnost pravděpodobná, si musím každý zodpovědět sám. Nebudu ale za každou větou psát "možná", to promiňte.
Zdraví Dalibor Novák
detail článku   -   vlož reakci

MOŽNOSTI
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 07.01. 2002
Děkuji panu Kultovi za podpůrnou a zajímavou reakci. Všem bych chtěl ale vzkázat jedno: to, o co se snažím ve svých článcích, je ukázat MOŽNOSTI! Také si nemyslím, že vyložená čtyřverší nutně souvisí se zmíněnými událostmi. Jen se snažím s postupným vývojem historie/událostí ukázat možnosti, na jejichž tvorbu nemůže mít ani každý čas a prostředky. Ne, že bych jím oplýval, ale nikdo jiný se nenašel! Nebo ano? Otázku, na kolik je mnou ukázaná možnost pravděpodobná, si musím každý zodpovědět sám. Nebudu ale za každou větou psát "možná", to promiňte.
Zdraví Dalibor Novák
detail článku   -   vlož reakci

PODĚKOVÁNÍ
Autor: Jiří Kult
Vloženo: 22.01. 2002
Dalibore, děkuji za poděkování za mou reakci. Jenom, proč je třikrát, nestačilo by to jednou?
J.K.
detail článku   -   vlož reakci

HMM,
Autor:
Vloženo: 27.01. 2002
asi je správný výklad na té pozitivnější úrovni, vysvělení, proč si to myslím, je zatím velmi vágní, nejspíš by ses mi vysmál. Zkrátka jsem silně přesvědčený, že vývoj už postupuje tou správnou cestou. Důkazy jsou zatím jen v prostoru čísel a písmen, zkouším také číst mezi řádky ve zprávách TV a rozhlasu. H.
detail článku   -   vlož reakci

PŘÍMO HISTORICKÁ POVINNOST
Autor:
Vloženo: 19.06. 2002
Co se týče správnosti či nesprávnosti útoku na Afghánistán - zcela schvaluji tento způsob. Tyto národy (rozuměj islámské)považují jakoukoli snahu o dumluvu za slabost protivníka. Uznávají pouze sílu. A pokud má dojít k závěrečnému měření sil mezi křížem a půlměsícem, tak zde přece nemůžeme nechat nic náhodě! Jak bychom se pak cítili před obrazy a hroby středověkých válečníků, kteří svou silou zabránili mnohokrát tomu, aby se Evropa stala islámskou zemí? Jakmile islám a ostatní přírodní národy cítí sílu, dá se s nimi jednat. Pokud se jim příliš uvolní uzda, dopadne to špatně - jako tehdy v New Yorku...
detail článku   -   vlož reakci

ACH BOŽE!
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 06.02. 2003
Otče náš, jenž jsi na nebesích!
Posvěť se jméno Tvé!
Přijď království Tvé!
Buď vůle tvá, jako v nebi, tak i na zemi!
Chléb náš denní dej nám dnes!
Odpusť nám naše viny,
jakož i my odpouštíme svým viníkům,
a neuveď nás v pokušení,
ale vysvoboď nás od všeho zlého!
Neboť Tvé jest království, moc i sláva
na věky věků. Amen.

Kříž není o nic lepší nežli půlměsíc, činí-li se taková zvěrstva v jeho jménu. I v Bibli i v Koránu je "nezabiješ", ačkoli se právě toto přikázání často v obou náboženstvích odsouvá až na poslední místo. A co "kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem"? A opravdu si myslíte, že 11.září 2001 bylo čistě jen vůlí muslimů? Ach Bože... DN
detail článku   -   vlož reakci

KRAL HRUZY
Autor: shri natha
Vloženo: 23.02. 2003
podle me(a dalsich mych znamych)je zminovany kral hruzy prichazejici v sedmem mesici roku 1999 jasne zatmeny mesic.Podle tezi jednoho mudrce v okamziku zatmeni bylo uvolneno ze svych dimenzi 27 pekelnych a 27 andelskych bytosti-destabilizace svetoveho miru,vzrustajici napeti a na druhe strane narust zajmu lidi o duchovno a tajemno jsou toho dukazem
detail článku   -   vlož reakci

VŠE JE MOŽNÉ, ALE "MĚSÍC"?
Autor: Dalibor Novák
Vloženo: 30.07. 2004
vážený shri, všechno je možné, různé nadpozemské bytosti existují a děje se leccos neobvyklého. ale s tím Měsícem - není to jen "překlep"? Bylo přece zatmění Slunce? a především - při luštění Nostradama je třeba brát ne jakoukoli možnost - těch jsou miliony(!), ale tu kterou je pravděpodobné, že by Nostradamus psal. proč by psal čtyřverší o tom, co je naprosto vypočitatelná astronomická událost? kdyby měl popisovat všechno zajímavé dění na obloze, musel by popsat celé knihovny. ne, to není příliš pravděpodobné. a jestliže věříte, že bylo vypuštěno množství pekelných a andělských bytosti, proč potom to skeptické vysvětlení? chcete říci, že se sice dělo něco velmi významného, ale Nostradamus byl tak hloupý, že místo toho popsal jen co se děje se Sluncem/Měsícem?
detail článku   -   vlož reakci

OBRATNIK
Autor: m
Vloženo: 27.06. 2006
nestastna valka pod rakem... to by se mohlo tykat i obratniku raka.. treba za sto let
detail článku   -   vlož reakci

NEŠŤASTNÁ VÁLKA POD RAKEM
Autor: jarda
Vloženo: 30.12. 2006
Jenom mě napadlo co když pod rakem myslí Nostradamus pod obratníkem Raka?
detail článku   -   vlož reakci
Vývoj a provoz zajišťuje Datalite s.r.o © 2001