|
REAKCE KE ČLÁNKU
OTAZNÍKY KOLEM SMRTI SV.VÁCLAVA
NÁHODOU.... |
Autor: |
Milan |
Vloženo: |
23.11. 2004 |
Proč by na tom nemohlo něco být? Zkus si XXX přečíst Utajené dějiny Čech od Česala a uvidíš sám. I když to Michal trochui zamotal, ale je to docela dobré. A zdá se, že i věrohodné.... |
detail článku -
vlož reakci
|
DALŠÍ POTENCIÁLNÍ VRAH |
Autor: |
jarka |
Vloženo: |
23.03. 2006 |
Chcete-li si přečíst další z možných vysvětleních smrti sv. Václava, potom doporučují knihy Václava Tatíčka Boleslavské atentáty I-IV. To budete koukat! Podle něj není vrahem Boleslav. |
detail článku -
vlož reakci
|
NIKOLIV ZÁHADY, POUZE FAKTA |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
03.04. 2006 |
Stran této věci se již strhlo nepřeberné množství diskuzí. Já bych se ovšem zdržel názorů oněch vášnivých diskutérů, kteří jen interpretují to, co zaslechli bůchví kde a bůchví odkoho. Zde bych dal hlavní slovo odborníkům- tedy historikům a to zejména Dušanu Třeštíkovi, který je na toto téma v pravém smyslu odborník. Dřívější názory, bujně pěstované za národního obrození vycházející z dobové tradice pováclavovské doby, tvrdící Václavovu svátost jsou znovu zkoumány a přehodnocovány. Vskutku v Mladé Boleslavi opravdu mohlo dojít k omylu způsobenému podnapilými ztřážci, ovšem stejně tak se mohlo jednat i o předem připravenou akci, avšak záhady nebo-li potažmo zázraky, které údajně tuto "vraždu" doprovázeli bych mohl s klidným svědomím naprosto popřít, ty byli jen výplodem bujné fantazi pozdější pozdějších legendistů, kteří všeobecně o Václavovi tvrdili celou řadu nesmyslů. Více si můžete přečíst v mém článku "Svatý" Václav a jeho víra na webových stránkách stredovek.wz.cz nebo edejiny.cz
P.S Rád bych se ještě zeptal k poslednímu komentáři, čemu nevěříte? |
detail článku -
vlož reakci
|
CHYBA |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
03.04. 2006 |
Omlouvám se za způsobenou chybu, neměl jsem samozřejmě namysli poslední komentář, ale první, popletl jsem datumy. |
detail článku -
vlož reakci
|
CHYBA ODPUŠTĚNA |
Autor: |
Vasanthi |
Vloženo: |
05.04. 2006 |
Milý Filipe, vaši chybu vám odpouštím. Myslím, že mohu říct, že s vámi souhlasím, jen bych vás chtěla opravit: nespletl jste si datumy, ale data. Ne, každý zná doslovně mluvnici, ale pokud už píše něco, co budou číst ostatní, měl by si dát pozor.Chyby totiž příliš nepřispívají ke kladnému dojmu. |
detail článku -
vlož reakci
|
OD SVATÉHO VÁCLAVA K ČESKÉMU PRAVOPISU |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
07.04. 2006 |
Jste velice laskavý, že mi mou chybu odpouštíte a že jste mě poučil o českém pravopisu, ale když už jsme u toho slovíčkaření, při psaném projevu se píše „Vaši“ s velkým v. Jinak myslím, že snad toto na podstatě věci nic nemění? |
detail článku -
vlož reakci
|
O.K. |
Autor: |
Vasanthi |
Vloženo: |
10.04. 2006 |
O.K. Beru to.Moje chyba, neměla jsem lechtat spícího draka, co? Ale přiznám se, že vaše slova u mě vyvolala úsměv. Ne, nechci Vás kritizovat, byl to takový ten milý potěšený úsměv. Je fajn, když někdo dovede vtipně zareagovat. Můžu říct, že já Vasanthi jsem byla potěšena, že jste na mou reakci odpověděl. |
detail článku -
vlož reakci
|
OMLOUVÁM SE |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
11.04. 2006 |
Oh.., omlouvám se, myslel jsem, že Vasanthi je mužské jméno. No, bazírování na malém a velkém písměni je hloupost(ostatně jako datumy a data :-)), ale berte to jako takový kompliment, nemyslel jsem to doslovně. Jinak označení spícího draka je poměrně originální. |
detail článku -
vlož reakci
|
DRACO DORMIENS NUNQUAM TITILLANDUS |
Autor: |
Vasanthi |
Vloženo: |
13.04. 2006 |
Všimla jsem si toho a došlo mi, že jste se nejspíš spletl. To je v pořádku, já nejsem z těch, co se kvůli takové maličkosti hned urazí. Ohledně toho spícího draka.. Originální? No, ano je originální stejně jako já. Každý jsme originál a osobnost, jde jen o to zda to umíme a chceme dát najevo. S pozdravem Vasanthi |
detail článku -
vlož reakci
|
ORIGINALITA |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
13.04. 2006 |
To je zajímavý názor a řekl bych i pravdivý, osobnost však nemusí vždy tvořit originalita, pouze nezávislost na originalitě ostatních. |
detail článku -
vlož reakci
|
VÁCLAV A JAK DÁL? |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
13.04. 2006 |
Jinak ještě bych se rád vyjádřil k tomu sv. Václavu, zajímalo by mě kdo zde píše články, nepochopil jsem totiž jaké je poslání těch několika vět, zda-li to má být téma k diskuzi, referát, či úplně něco jiného..? |
detail článku -
vlož reakci
|
OPRAVDU MÁLO |
Autor: |
Jarka |
Vloženo: |
14.04. 2006 |
Souhlasím s Filipem. Na téma Sv. Václav je těch pár řádků málo. Ať se to týká přesného datování vraždy, tak i okolností, které nejsou vždy jasné. |
detail článku -
vlož reakci
|
... SVATÝ VÁCLAVE, VÉVODO ČESKÉ ZEMĚ, KNĚŽE NÁŠ ... |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
14.04. 2006 |
Celý tento probém by popsala minimálně jedna celá kniha, tím spíš, že byl Václav v minulosti tolik oblíbený a patřil- patří k patronům české země. Ačkoliv ho dnes předhání Karel IV. slušelo by se z něj v obecném podvědomí lidí očistit všechny ty bláboly. |
detail článku -
vlož reakci
|
KNIHY JSOU |
Autor: |
Jarka |
Vloženo: |
15.04. 2006 |
Vraždě sv. Václava je věnována kniha M. Ivanova - Vražda Václava,knížete českého. Osobností Václava a jeho vlivem na dějiny se potom zabývá kniha P. Obrazové a J. Vlka - Gloria Maior, sv. kníže Václav. Takže, kdo má zájem o podrobnější informace, má šanci. |
detail článku -
vlož reakci
|
KNIH JE DOST, ALE... |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
16.04. 2006 |
Knihy jsou, ale jde o jejich obsah. Ono o sv. Václavu se ví v podstatě hodně, ale také nic. Já doporučuji D. Třeštíka. |
detail článku -
vlož reakci
|
O CO ŠLO... |
Autor: |
Michal Krejči |
Vloženo: |
19.04. 2006 |
Víte, abych vám vysvětlil, co jsem zamýšlel se svým článkem. chtěl jsem jen vyvolat menší diskuzi ohledně sv.Václava. Chápu, že je toho málo, ale svůj účel to splnilo... |
detail článku -
vlož reakci
|
KDE JE PRAVDA? |
Autor: |
Vasanthi |
Vloženo: |
19.04. 2006 |
No možná toho je málo,ale na druhou stranu je nemožné, aby se v tom článku psalo o všem, co o sv. Václavu víme. I když i to je ve své podstatě relativní, kdo z nás ví, zda to, co je o sv. Václavu známo je skutečně pravda? Dokážeme snad svá slova něčím potvrdit? Ne, nikdo z nás nemůže cestovat v čase a nikdo z nás nemůže říct, že to či ono je opravdu pravda. Bratr Václava Boleslav bývá často odsuzován za to, že nechal zabít svého bratra, ale víme zda to byl opravdu on? A pokud ano, víme jaké k tomu měl důvody? Ne, nikdo z nás v té době nežil. A pokud bychom tam tehdy opravdu žili a znali sv. Václava osobně, kdoví třeba by se nám už nezdál tak svatý a třeba bychom byli jednali stejně jako Boleslav. |
detail článku -
vlož reakci
|
"VYMNĚŇME SI PRAVÍTKA!" |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
19.04. 2006 |
Ano, ale alespoň přibližnou kostru máme, zjistit se dá, jak to dokázat? Já jsem jen a pouze pro argumenty, logickou úvahu, srovnávání atd. Jak už jsem jednou řekl odsuzuji věškeré náboženské bláboly, to však neznamená, že Václav nemohl být věřícím člověkem, naopak byl v tomto velice pokrokový. Nechápu (možná ani nechci chápat) lidi, kteří dějinná období posuzují podle starých "měřítek". Jinak pokud se jednalo o námět k diskusi, tak to beru. |
detail článku -
vlož reakci
|
PŘÍSPĚVEK DO DISKUZE |
Autor: |
Jarka |
Vloženo: |
21.04. 2006 |
Autor článku může být spokojený, protože diskuzi vyvolal. Jak to opravdu bylo dneska už nezjistíme. Protože legendy z knížete Václava (o toho nám asi jde a ne o svatou legendu)udělaly někoho jiného než byl. Mě osobně je sympatičtější jeho bratr Boleslav. Z historického hlediska udělal pro český stát mnohem víc. Václav je slavný jen svou smrtí, ale jinak "ticho po pěšině". Objevila jsem novou knížku na toto téma od M. Lutovského - Bratrovrah eneb tvůrce státu. Už se na ni chystám. |
detail článku -
vlož reakci
|
PŘEDBĚHL SVOU DOBU |
Autor: |
Filip Švehla |
Vloženo: |
21.04. 2006 |
Nemyslím si, že byl Vácvlav lenochem, který pro náš stát udělal málo, to zněj právě uádělali legendy- mnich, který chce přenechat vládu bratrovi a vstoupit do kláštera. Tak to ale zřejmě nebylo, byl na svou dobu vzděláný a slyšel jsem i názor, že předběhl svou dobu, prosazoval principy s kterými později začali Otoni. Získal rámě sv. Víta. A co je pro mě nejdůležitější- snažil se nevést války, narozdíl od bratra, který po dlouholetých bojch nakonec stejně přiznal porážku. (Zde se přiznám, že nevím co v těchto válkách získal kladného, proto budu rád, když mě někdo případně poopraví a doplní možné výhody, kterých docílil,argumentům se nebráním) |
detail článku -
vlož reakci
|
|
 |
|